DOA HENTIKAN PERGADUHAN-PERBALAHAN-PERTIKAIAN



السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

Adik beradik atau anak-anak yang suka berbalah dan bergaduh sesama sendiri cukup memening kepala ibubapa. Kadang-kadang berpunca dari perkara yang kecil kerana tidak berpuas hati. Ada anak-anak yang pantang dicuit sikit. Cepat melenting. 

Ibubapa elok baca doa ini pada air sebanyak 3x dengan didahulukan shalawat nabi 3/7x. Kemudian beri minum kepada anak-anak tersebut. InsyaAllah. Baca juga selepas solat doa ini supaya mereka menyayangi satu sama lain sehingga dewasa. Banyak perbalahan yang mengakibatkan tragedi. Ada yang sampai hilanga nyawa. Ada kes dimana seorang adik menikam abangnya dengan pisau dan lain-lain kes yang sangat menyedihkan.


Qala kalla fathhababi-ayatina inna maAAakum mustamiAAoon

Maksud:

Allah berfirman: Jangan! Jangan fikir (akan berlaku apa yang engkau bimbangkan itu)! Oleh itu pergilah kamu berdua membawa mukjizat-mukjizat Kami (yang membuktikan kebenaran kamu); sesungguhnya Kami ada bersama-sama kamu mendengar.

Wasallam.
Share on Google Plus

About Captain

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment