DOA MEMOHON KEDUDUKAN YANG BAIK


Jika hidup anda masih susah, kekurangan serba-serbi, selalu dipandang hina atau ingin mendapat peluang yang baik dalam karier. Setelah puas berusaha dengan bersungguh-sungguh tetapi masih tidak juga berjaya atau berubah.  Usaha yang bersungguh-sungguh mestilah diiringi dengan doa memohon kepada-NYA baru mendapat keberkatanNya. 

Dibaca tiga (3) doa dibawah ini sebanyak tiga (3) kali pada waktu pagi dan pada waktu malam, insyaAllah, Allah SWT akan menyempurnakan nikmat pemberian kepada mereka yang mengamalkannya.


Maksudnya:

"Ya Allah, sesungguhnya aku lemah, maka kuatkanlah dengan redha-Mu kelemahan itu, tariklah menuju kepada kebaikan, jadikan agama Islam puncak kesukaanku. Ya Allah, sesungguhnya aku lemah, maka kuatkanlah aku. Sesungguhnya aku ini hina, maka angkatlah darjatku ini, sesungguhnya aku miskin, maka berilah kekayaan kepadaku, ya Tuhan yang sangat kasih dan sayang kepada hamba-Nya."


Maksudnya:

"Ya Allah, sesungguhnya aku hadapi pagi hari yang Engkau berikan inii dengan kenikmatan serta afiah dan tertutup rapi, maka sempurnakan nikmat-Mu untukku serta afiah dan tutupan Engkau di dunia dan di akhirat."



Maksudnya:

"Tuhanku adalah Allah, aku berserah diri kepada-Nya, tiada tuhan melainkan Dia, kepada-Nya aku berserah diri dan Dia adalah Tuhan 'Arasy Yang Besar, tiada tuhan kecuali Allah Yang Maha Tinggi serta Maha Besar. Apa sahaja yang dikehendaki Allah pasti terjadi dan apa yang tidak dikehendaki Allah pasti tidak akan terjadi. aku mengetahui bahawa sesungguhnya Allah itu berkuasa ke atas segalanya dan sesungguhnya Allah telah meliputi segala sesuatu itu dengan pengetahuan."

Wasallam.


Share on Google Plus

About Captain

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment