DOA PUTUS CINTA DAN MELUPAKAN KEKASIH




السَّلاَمُ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكَاتُهُ

"Sakitnya bila putus cinta..semua dunia tak bernilai lagi masa itu..tapi aku lupa pada cinta Allah. Cinta manusia bukan segalanya. Aku berdosa dengan Allah dengan tidak bersyukur dengan nikmatnya. Kini aku sudah insaf dan cuba jadi muslim terbaik"

Hubungan cinta tidak selamanya berjalan lancar. Ada yang berjaya hingga ke jinjang pelamin. Namun lebih banyak hubungan cinta yang berakhir dengan kedua pihak kembali menjalankan kehidupan masing-masing. Ada yang berakhir dengan baik dan keduanya saling menjadi teman rapat. Ada pula yang berakhir tidak baik dengan keduanya saling menyumpah serapah. Bagaimanapun juga, hubungan cinta yang terkandas pasti sedikit banyak menimbulkan penderitaan bagi pihak-pihak yang terlibat.

Ada seorang pembaca yang menghantar "email" meminta doa ini bagi menyembuhkan perasaan rindu kepada kekasih lamanya yang kini telah menjadi milik orang lain.

Bacalah kedua doa-doa ini ketika teringat akan bekas kekasih itu supaya Allah SWT memberi kesabaran dan ketabahan hati.

1. DOA PUTUS CINTA
Bila mengalami kekecewaan seperti putus cinta, putus tunang, bercerai suami isteri dan seumpamanya, maka ikhtiar yang boleh dilakukan untuk melupakan kekasih, letak tapak tangan pada dahi atau dada kemudian baca ayat berikut. Setelah selesai baca ayat ini genggam tapak tangan kemudian buat isyarat membuang.




                Yamhoo Allahu ma yashaq

Terjemahannya

Allah menghapuskan apa jua yang dikehendakiNya


2. DOA MELUPAKAN KEKASIH

Bila teringat sidia  bacalah doa ini:-




Walaqad AAahidna ila adamamin qablu fanasiya walam najid lahu AAazma


Terjemahannya

Dan demi sesungguhnya, Kami telah berpesan kepada Adam pada masa yang lalu, tetapi ia lupa; dan kami tidak mendapatinya mempunyai keazaman yang teguh.

Insyallah dengan dipermudahkan.
Wasallam.

Catatan:



Tiada doa-doa yang khusus untuk putus cinta dan melupakan kekasih. Tetapi ayat-ayat dari surah Al-Quran adalah penyembuh yang teramat baik dalam menghadapi musibah dan ujian Allah SWT.



Share on Google Plus

About Captain

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment