FADHILAT DAN KHASIAT - DOA BISMILLAH 3


Bis-miL-Laa-hi, Bis-miL-Laa-hi, Bis-miL-Laa. ‘A-‘uu-dzu Bi-‘iz-za-tiL-Laa-hi Wa-qud-ro-ti-hi min syar-ri maa A-ji-du wa-‘u-haa-dzi-ru.

.
Bismillah 3 Dan Fadhilatnya.
Jika mengalami sakit disesuatu anggota badan, doa ‘Bismillah 3’ ini mampu mengubati penyakit pada sendiri orang dan orang lain.

Hadis yang diriwiyatkan oleh Muslim dan Ibnu Malik dalam kitab Muwaththa, bahwa Ustman Ibnu Abil Ash Assaqafi telah menderita sakit pada salah satu anggota tubuhnya. Kemudian dia menemui Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallamini menerangkan tentang penyakit yang dideritanya.

Rasulullah berkata : “Letakkan tanganmu pada bahagian yang sakit, bacalah doa di atas tujuh kali, angkatlah tanganmu dan taruhkan kembali, kemudian bacalah lagi tujuh kali, ulangilah beberapa kali setiap hari dan malam.”

Ustman ibnu Abil Ash Assaqafi menerangkan : “Setelah aku kerjakan fatwa Rasulullah itu, tidak lama kemudian aku merasa sembuh dari penyakit yang telah kuderita beberapa waktu lamanya.”

Cara Dan Kaedah Merawatnya:
.Tekupkan tapak tangan pada tempat yang sakit.
Berniat memohon pada Allah SWT untuk menyembuhkan penyakit.
Dibaca 7 kali doa di atas dan diiringi 3 kali surah ‘3 Qul’.
Afdal diulangi keseluruhan bacaan di atas sebanyak 3 kali.


والله أعلم بالصواب
Wallahu A’lam Bish Shawab

(Hanya Allah Maha Mengetahui apa yang benar)
Share on Google Plus

About Captain

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment