DOA PERLINDUNGAN STROKE / ANGIN AHMAR






الَّهُمَّ ِنِّ اءُزُبِكَ مِنَرِّهِل اهمَر, وَدَّمِل اسوَد, وَدَِّل اكبَر

Allahumma inni a'uzubika minarrihil ahmar, waddamil aswad, waddail akbar


Ertinya:

Ya Allah tuhanku lindungi aku dari angin merah & lindungi aku dari darah hitam (strok) & dan dari penyakit berat.




Pada satu ketika dimana Nabi Allah Sulaiman duduk di singgahsananya,Maka datang satu lembaga yang cukup besar, maka bertanya Nabi AllahSulaiman "siapakah engkau".

Maka dijawab olih lembaga tersebut bahawa akulah Rihul Ahmar....dan Aku bila memasuki rongga anak adam, maka lumpuh, keluar darah dari Rongga, dan apabila aku memasuki otak anak adam, maka menjadi gilalah anak adam,

Maka diperintahkan oleh Nabi Sulaiman a.s supaya membakar lembaga tersebut, maka berkata Rihul Ahmar kepada Nabi Sulaiman a.s bahawa "Aku kekal sehingga hari kiamat, tiada sesiapa yg dapat membinasakan Aku melainkan Allah. Lalu Rihul Ahmar pun ghaiblah.

Diriwayatkan cucunda Nabi Muhammad S.A.W. terkena Rihul Ahmar Sehingga keluar darah dari rongga hidungnya. Maka datang jibril kepada Nabi S.A.W. bertanya Nabi kepada jibril. Maka ghaib sebentar jibril lalu Kembali mengajari akan doa Rihul Ahmar kepada Nabi S.A.W. kemudian Dibaca doa tersebut kepada cucundanya dan dengan sekejap jua Sembuh serta merta. 

Lalu bersabda Nabi S.A.W. bahawa barang siapa Membaca doa strok. Doa Rihul Ahmar walau sekali dalam seumur Hidupnya, maka akan dijauhkan dari penyakit ANGIN AHMAR atau STROKE.
Share on Google Plus

About Captain

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 comments:

Post a Comment